Оригінал статті за посиланням на порталі Салонний Маркетинг.


Наталія Гончаренко
Автор книг про бізнес у індустрії краси, які читають у 35 країнах світу. Консультант, фундатор міжнародної бізнес-школи The Concepts.

Вітаю!

Сьогодні ми поговоримо з Сергієм Клейменовим, засновником бренду української косметики для чоловіків Free on Friday™. І поговоримо не лише про його продукт, але й про специфіку дистрибуції.

– Сергію, перш за все, розкажи звідки ідея і як це взагалі професійна косметика для щоденного використання?

Я почав пробувати різні імпортні засоби, які не знають в Україні, замовляв з Європи та Штатів. 

Але мені постійно чогось бракувало, я почав робити нотатки, фіксувати для себе ідеї і, коли завдяки ковіду в 2020 році потрібно було почати новий бізнес, я подумав що це саме час.

Задача була створити лінійку чоловічих грумінгових продуктів, яка поєднуватиме класику, сучасні тенденції чоловічої моди та новітні розробки в галузі стайлінгу і догляду за всім, що росте у чоловіка на голові. 

Тоді ми зробили лінійку засобів, які закривали всі потреби сучасного чоловіка щодо догляду за собою, починаючи від шампуню та гелю для душу і закінчуючи стайлінгом бороди. У нас вийшло зробити косметику, якою зручно користуватися і яка зберігає природність – слабкі та середні фіксації, мінімум глянцю, легкий універсальний аромат. 

Ми вже тоді розуміли, що з якого б засобу Free on Friday не почали використовувати, з часом у ванній буде вся лінійка, тому відразу зробили всі засоби з одним ароматом, щоб не перетворювати вранці чоловіка на клумбу. Отже, маємо ще й власний аромат “Мінтрус”, який вправно поєднується з будь-яким чоловічим парфумом.

Ще на етапі розробки я почав спілкуватися з барберами щоб почути їх потреби, болі, вимоги до засобів, що використовуються в роботі.

Пізніше ми багато чого врахували і додали до рецептури складові, які споживачеві непомітні, а майстрам не лише значно полегшуть роботи, але й роблять засоби безпечними в роботі.

– З чого сьогодні складається Free on Friday і як змінювався асортимент за ці роки?

Зараз в асортименті 11 засобів. 

6 засобів musthave – універсальний шампунь, освіжаючий гель для душу, прозорий гель для гоління, дезодорант, лосьйон після гоління та мило на мотузці. 

2 засоби для волосся – матова паста на водній основі та пудра для стайлінгу. І 3 засоби для догляду бороди - поживна олія, зволожуючий бальзам та крем для вкладання бороди.

Наприкінці 2021 року ми запустили лінійку професійної косметики для салонів та барбершопів. Наразі в ній представлені шампунь, гель для гоління та одеколон. Клієнти отримуєть той самий якісний та надійний продукт, але в більшій тарі, що дозволяє суттєво знизити нашу ціну і відповідно покращити собівартість їх послуг.

Я дуже люблю колаборації і, перш за все, з іншими українськими брендами, оскільки вважаю, що ми не конкуренти на цьому ринку принаймні зараз. Так, наприклад, ми разом з Pohvalin розробили наш фірмовий несессер – на перший погляд нічого особливого, але дуже зручний розмір, якісна фурнітура і надійний денім всердині. 

Пізніше, з іншим виробником чоловічої косметики, і власне конкурентом, Бородою зробили мило на мотузці – наче звичайне мило, але завдяки мотузці ним зручно користуватися. Зараз готуємо ще один продукт з виробником жіночої косметики, з яким познайомились на маркеті Всі.Свої.

– Цікаво! Наче звичайні засоби, але невже у кожного є щось особливе? Навіть в таких простих продуктах як гель для душу чи дезодорант?

Авжеж! Буквально у кожному є щось, що відрізняє нас від інших продуктів і це не лише аромат. Коротенько по кожному.

Шампунь – чоловік не буде мати декілька баночок, але заслуговує на дієвий кондиціонер. Так, це додаткова складова собівартості і можна зекономити, але ж так не чесно. А якщо додаємо кондиціонуючу речовину, то чому не взяти ту, яка водночас піклуватиметься про шкіру рук барбера? Вони миють по 10 голів на день і подекуди кожну миють двічі. Уявіть як пересихає шкіра, якщо про неї не піклуватися. Звісно власнику салону вигідніше брати в роботу дешеві засоби, адже проблема рук майстра то не його проблема.

Гель для душу – справді освіжаючий, дуже освіжаючий, відчутно освіжаючий тому що ми використали натуральний ментол у складі. Так, не всім подобається, але, коли потрібне відчуття справжньої свіжості і не лише в ароматі, то це наш варіант.

Гель для гоління – той самий ментол працює як місцева анестезія на шкірі завдяки ефекту холодового шоку. Гоління просто не відчувається, а завдяки прозорості гелю можна контролювати що саме голиш, що вкрай важливо, якщо чоловік носить бороду і cам робить собі контури. Вочевидь майстри також це зацінили.

Дезодорант – ніяких надмірних обіцянок, що наш дезодорант захищатиме тебе від поту нескінченну кількість годин. Але свіжість та комфорт протягом дня гарантуємо. Прозора текстура дезодоранта миттєво вбирається, не лишаючи слідів на одязі. Фірмовий аромат Мінтрус (м’ята+цитруси) не лише додає настрою, але й вдало поєднується з іншими засобами Free on Friday. Звісно жодного алюмінію чи парабенів.

Лосьйон – це наша остання новинка і ми додали до складу канабіс, який не лише покращує настрій, заспокоює шкіру але й має загоювальний ефект для мікропорізів після гоління.

Паста – водна основа, рослинний віск і останнє покоління глини це запорука легкого нанесення змивання як з волосся, так і з рук після нанесення. Отже не доведеться довго мити руки після вкладання зачіски. Так, це дорожче у собівартості, але воно того варте.

Пудра – це наш постійний топ, який так само як і дезодорант в половині випадків купують дівчата. Найдрібніша пудра на ринку, ми ледь помістили 12г у флакон 100мл. Точно не посиплеться до коріння волосся, миттєво спрацьовує, що дозволяє швидко додати об’єму або зробити текстуру в зачісці.

Бальзам та олія для бороди – це наша органічна гордість, адже в цих засобах немає жодних синтетичних інгредієнтів. Тут немає суперсили, все просто надійно і зручно працює, для будь-якого бородача незалежно від довжини бороди – це мастхев.

Крем для вкладання бороди – це наш бестселер серед бороданів, адже на ринку немає надійних засобів для вкладання бороди. Хто спробував, той знає, що засоби для волосся геть не підходять для бороди, а бальзамом бороду не вкладеш – потрібен фіксатор, але спеціальний.

– З цим все зрозуміло, дякую за цікаві і подекуди неочікувані коментарі. А розкажи, будь ласка, який у тебе досвід співпраці з салонами? Працює виключно з барбершопами?

Тут все не так добре, на жаль. По-перше, я працюю з усіма свідомими салонами чи барбершопами, хоча останніх звісно більше. По-друге, з мого досвіду є декілька основних проблем, які здебільшого притаманні власне барбершопам:

Необізнаність. Переважна більшість власників чи керівників салонів не розбираються в засобах, які використовують їх майстри. Зазвичай вибір продукту зводиться до 2-х критеріїв – ціна та запах. Чим дешевше, тим краще. Запах взагалі суб’єктивна річ і ніхто не замислюється з чого він зроблений і чи містить він алергени, якими будуть регулярно дихати майстри.

Заангажованість. Більшість барберів brand addicted – вони використовують те, що круто. Склад, подекуди властивості, зовсім рідко безпека - це не має значення. Це відомий бренд і цього достатньо, навіть незважаючи на те, хто, коли і де зробив його відомим. Гарно розказаний private label з багаторічною історією може бути приречений на успіх.

Відсутність економічного патріотизму. Мені інколи легше продати за кордон, ніж вмовити українського барбера використовувати Free on Friday. Часом навіть доходить до абсурду - краще використовувати продукти, які досі продаються на росії, ніж спробувати щось своє.

Невміння продавати. Звісно складно продати продукт, який ти не знаєш. Але немає мотивації розібратися і заробляти більше. Один з моїх шведських клієнтів, мережа барбершопів, мають частку продажів косметики більшу за 50% від загальної виручки салонів. У нас таких показників і близько немає. Власники не приділяють цьому уваги, вважаючи що основний прибуток в послугах і номінально впроваджують недієві системи мотивації майстрів від продажу косметики. І це ж не питання збільшення одного прибутку за рахунок іншого, це буквально додаткові гроші, які не створюють додаткових витрат.

Хоча, варто відзначити, що є винятки - один з моїх клієнтів в Києві має рекордні продажі гелю для душу в барбершопі завдяки простій моделі - він просто під час розрахунку за стрижку питає постійних клієнтів, що приходять до нього кожні 3-4 тижні, чи не закінчився у них гель (якого якраз вистачає на цей час).

– Здається, як ти кажеш “необізнаність”, є основною проблемою не тільки власників чи керівників, але й майстрів. Як, на твою думку, це можна виправити?

Погоджуюсь. Дізнавшись більше про засоби, їх властивості, склад, тощо буде легше і закуповувати, і продавати, а відповідно і нарощувати частку продажів косметики в доходах.

Я почав більше говорити з майстрами про це. Наприклад, на останній всеукраїнській зустрічі барберів в Харкові, мені дали мікрофон і час для виступу на сцені, де я за півгодини розібрав з ними 1 засіб, який вони використовують найчастіше - шампунь. Розповів простими словами про склад, не заглиблюючись в хімію. Пояснив що таке сульфати і в чому їх різниця. 

Поговорили окремо про кондиціонуючі речовини та аромати. Навчилися читати етикетку, не маючи спеціальних знань. Зрештою я запитав, як вони миють голову клієнтам і виявилося, що частина з них не вміє користуватися шампунем, тож поговорили і як мити, і як потім сушити. Найважливішим для мене був зворотній зв’язок і усвідомлення, що їм було цікаво.

Тож я вбачаю певну перспективу в таких просвітницьких заходах і планую приділяти цьому час та увагу.

– Дякую тобі за розмову! Насправді, було б цікаво якось окремо поговорити з тобою про шампунь :) 

Навзаєм! Дякую за цікаві запитання і залюбки поговорю про шампунь.